De laatste sneeuw van het jaar….

12 december 2023 - Mazarrón, Spanje

De laatste sneeuw van het jaar…. Daar dacht ik aan toen ik na een week in NL geweest te zijn vanwege het overlijden van mijn ‘grote zus’, lieve nicht en beste vriendin Erna..  Fijn gelogeerd bij mijn zus Lucy, samen genoten van de heerlijke stamppotten en samen naar zus Cécile geweest om te genieten van een lekkere maaltijd en met zijn drieën gegeten bij van der Eem. We zijn ook even naar de kinderen geweest en met hen gegeten en bijgepraat. De laatste sneeuw van het jaar… het was koud, vriezend weer en zowaar er viel nog sneeuw. Een emotionele week…                      Lang geleden kocht ik het boek: de Eerste  sneeuw van het jaar, een boek van Hubert Lampo. Eén verhaal over één van de vele oorlgsdrama’s. Hoe bijzonder…  nu herinnert het me aan verdriet om Erna… Maar het leven gaat door. We zullen de draad weer oppakken. De vliegreis terug naar Alicante verliep niet zonder problemen. We moesten na een goed half uur omkeren omdat er een technische storing was. ( alles beter dan uit de lucht vallen dacht ik)  Teruggevlogen naar Schiphol waar een ander vliegtuig klaar stond. In bussen werden we naar dit toestel gebracht, dat ongeveer aan de andere kant van het vliegveld stond te wachten. Om 19.45 uur nadat alle bagage in het vliegtuig was gebracht, konden we de lucht weer in. 3,5 uur vertraging… Velen hadden trek gekregen en de stewardess en purser waren druk met de verkoop van sandwiches, bagettes en tosti’s maar waren niet voorbereid op zoveel hongerige passagiers waardoor bij rij 10 alles op was. Gelukkig was er nog wel noedelsoep dus daarvan maar een beker gekocht. Met de snee kerststol die Lucy voor me had gesmeerd, was het voldoende voor de rest van de avond. Louis was allang onderweg naar Alicante en ik kon hem nog net een berichtje sturen dat we pas na tienen zouden landen. Hij heeft de tijd in een goed Hindurestaurant verbracht, er lekker gegeten en koffie gedronken. Louis stond al te wachten  in de aankomsthal toen ik aankwam. Wat een verschil van temperatuur.  Onderweg naar de camping bijgepraat. Louis werd liefdevol opgevangen door Jannie en Lammert waar hij van heerlijke maaltijden kon genieten. Fijn zo.                                                                                  Ik was echt moe na deze week en heb me de eerste dagen na thuiskomst vermaakt met lezen, rusten. Langzaamaan gaat het gewone leven weer zijn gangetje. Nou ja gewoon… we bereiden ons voor op de Kerst. De voortent versierd, kerststalletje voor de dag gehaald, batterijen gekocht. De sportieve acties zoals bergwandelen moeten nog even wachten. Maar jeu de boulen en tennissen lukt weer. Vanmiddag via Teams overleg over Martijns welzijn. Fijn dat dit zo kan. Vrijdagavond is er dansen. Zo vliegen de weken weer voorbij.       De laatste sneeuw van het jaar…. mooie herinneringen blijven aan een heel lieve vrouw Erna.

1. Cobie:
    12 december 2023
    Gecondoleerd Beth, sterkte voor de komende tijd.
    Groetjes, Cobie
  2. Febe:
    Treffend geschreven Betty, kon me helemaal inleven. Sterkte. XXX
  3. Ineke.hoevenaar:
    12 december 2023
    Betty ,Gecondoleerd met je Nicht Erna .ja het dagelijkse leven gaat verder .maar ook met mooie herinneringen.
    Geniet verder van je verblijf daar en samen fijne Kerstdagen en een Gezond 2024 🥂🥂
    Jozef en Ineke .
  4. Marijke:
    12 december 2023
    Betty nog gecondoleerd met het overlijden van Erna
    Heel verdrietig. Wel van dat je naar de begrafenis kon. We wensen jullie veel sterkte.lieve groetjes van Cees en Marijke.😘
  5. Mientjes Wilma:
    13 december 2023
    Wat mooi geschreven. Heel veel sterkte met het grote verlies van je “grote zus”. Snap heel goed dat je weer langzaam op gang moet komen en je doet er goed aan om de tijd daarvoor te nemen.
    Koester de mooie herinneringen en carpe diem.
    Lieve groetjes Berry en Wilma
  6. Janny Wilbrink:
    16 december 2023
    Mooie en ook trieste reisblog Beth. Fijn dat je bij het afscheid van Erna aanwezig kon zijn. Helaas lukte mij dat niet. Ik hoop dat de mooie en lieve herinneringen aan haar je tot troost zullen zijn.
    Ik wens jou en Louis ondanks je verdriet fijne kerstdagen (met, wie weet, toch een beetje sneeuw) en een gezond en gelukkig Nieuwjaar.
    Hartelijke groet, Janny