Nieuw jaar, duik in zee, het snoepje van de week, een mooie wandeling

8 januari 2019 - Heerenveen, Nederland

Oud jaar hebben we gevierd in de social room. Wie op tijd heeft ingeschreven had plaats, anderen moeten helaas tot 24.00 uur wachten om de campinggasten/vrienden een goed Nieuwjaar toe te wensen. Het was een gezellige avond. Iedereen had wat lekkers meegebracht om tijdens de avond te nuttigen. Gino zorgde voor de muziek en de paellapan diende ook dit jaar weer als gong. Diez, nueve, ocho, siete, seiz, cinco, cuatro, tres, dos............un .......Feliz año nueve! En ..........het verkoudheidsvirus werd weer doorgegeven! Handen werden geschud, we werden omhelst en gezoend op beide wangen en door de NLers drie keer! Gelukkig Nieuwjaar en vooral gezondheid!

Een fijne sfeer, gezellige mensen en de beentjes gingen nog een keertje van de vloer! Marijke en Henk en Jan en Jo kwamen ook nog Gelukkig Nieuwjaar wensen

De muziek ging nog een poosje door maar tegen 01.00 uur was het voor ons welletjes en zijn we naar de caravan gegaan.

De volgende morgen na een lekker ontbijtje, hebben we ons gereed gemaakt voor de Nieuwjaarsduik. Het bleek dat er om 11 uur al een NL groep muziek had geregeld. We liepen die kant op en op de boulevard had de muzikant, die we eerder hebben gehoord en gezien op Koens verjaardag, zijn attributen al klaar staan. Tafels en stoelen en allerlei etenswaren waren ook al klaargezet. Het was dan ook prachtig weer. Ideaal voor de Nieuwjaarsduik. Toch zijn we doorgelopen naar de caravan van Vicky en Clive, want daar wordt ook muziek gemaakt, gezongen, champagne geschonken en de internationale vlag gehesen, waarna de Nieuwjaarsduik volgt. Ik wist niet dat op twee plaatsen iets geregeld was, dus toch maar bij Clive en Vicky gewacht op het startsein voor de duik. Er bleek veel meer volk op de been dan andere jaren. Rond 12.00 uur was het zover. Na "het lied" gezamenlijk gezongen te hebben zijn we het strand opgelopen. Louis filmt vandaag. Petra liep met mij mee, het was voor haar de eerste keer. Nadat we ongeveer allemaal  'Hand in hand' klaar stonden riepen we 1-2-3 en daar ging de groep het koude water in.  Een groep NLers had zich verkleed: een als pater, een als de kerstman, de dames gekleurde rokjes aan over de badpakken en bikini's en zongen samen nog een zandzit-lied voordat ze in het water sprongen. " Van voor naar achter, van links naar re-echts" enz..... en toen met zijn allen het water in! Een paar van hen waren er heeeeel gauw weer uit! Na 15 minuten was het raadzaam om  weer uit de zee  te gaan want de kou drong door tot in de botten. Brrrr.

Op het strand werd je zo weer warm door de zon, dus haast om onder de warme douche te gaan hadden we niet. Emmy bleef het langste in het water en was een eindje de zee op gezwommen. Dat vond ik best eng. Kramp heb je zo maar..... maar ze kwam weer veilig aan land! Die middag na de warme douche en een kom goulashsoep hebben we nog een poosje bij de Bolnuevoboys naar de muziek geluisterd en heb ik gedanst met Dave en Louis. Het was erg gezellig. Om 15.00 hebben we een wandeling gemaakt over de boulevard en nog even bij de muzikant en de NLers gekeken. Ook daar was de sfeer gezellig. Het Nieuwe Jaar is begonnen en we hebben de intentie om er een mooi jaar van te maken.

De dagen vliegen voorbij. Een week op de camping: Maandagochtend tennissen. dinsdag wandelen, woensdagochtend tennissen, donderdag Spaanse les, vrijdag wandelen, huishoudelijkwerk, boodschappen doen of tennissen voor Louis en kaarten savonds met Chris en Nel en zaterdag overdag van alles en nog wat en zaterdagavond potje kaarten met Nolleke en Hans. Hartstikke gezellig!  Zo maar een greep uit een winterse week in Bolnuevo. Tussendoor met de kleinkinderen appen en facetimen en de Spaanse lessen leren. Af en toe een etentje, verjaardag of een lekkere barbeque bij Chris en Nel.  Louis is ook nog druk met muziek inladen en bewerken in de computer. Filmpjes afmaken, administratie en stamboom werk. Zo maar een week.... ?

De dinsdagwandeling is steeds een heerlijke sportieve bezigheid. Met een wisselende groep wandelaars qua grootte en geleid door  Chris, maken we mooie tochten. Tijdens de lunchpauze zijn er enkele wandelaars die een snoepje of koekje delen. Lekker! Een koffiesnoepje van Monique, een engels dropje van Nel, een amandelkoekje van Friso, en van ons aller Ineke een lekker winegum of zuurtje. Deze week is Ineke ons snoepje van de week!  Beatrice had 'de koekjes van Friso' als versnapering ( dan missen we hem niet zo)  en kregen we van een wandelaar waarvan ik de naam weer ben vergeten (AL) een Hollands dropje! De meegebrachte boterhammen smaakten prima!

Hans en Nolleke hadden hun logeerhond Nina mee en het diertje  had weer zo'n plezier! Onvermoeibaar rent het van de ene kant naar de ander, soms vooraan en dan weer achteraan. En als Nolleke haar roept komt het opgetogen naar haar toe alsof het zeggen wil: Hier ben ik lieve Nolleke, ik ben er wel hoor!" . Vandaag hebben we ook een pittige wandeling gemaakt. De Friedhofroute, achter Mazarron. Een heel eind berg op, pittig maar goed te doen voor ons berggeiten. We hebben de Repsolroute, en nog enkele andere al gehad. De route vlakbij Cartagena was  ook een redelijk pittige maar prachtige route. Ik weet niet meer of die ook een naam gekregen heeft.... (AL)  Het mooie weer, volop zon en weinig of geen wind maakt het tot een werkelijk geweldig fijne wandeling. De natuur is mooier dan ooit. Overal is het groen. Waar in vorige jaren de droogte de overhand had en vele kale bergen liet zien, is het nu bijna overal begroeid en bloeien de bloemen nog. Lavendel, rozemarijn, tijm, salie en vele margrietsoorten, kleine roze bloemetjes waar ik de naam niet van weet..... zo mooi. Als je de tijd neemt om tijdens de wandeling even stil te staan en te genieten van de omgeving en je even helemaal niets hoort: geen verkeer, geen stemmen, geen vogel, geen vliegtuig, besef je hoe bijzonder het is dat we zo van de natuur kunnen genieten. Vele kleuren groen, met daar tussenin, allerlei kleuren bloemen en kleine vlinders. Dan zou je willen dat je nooit moe werd en eindeloos door kon lopen.......

Donderdag na de Spaanse les nog Lunchen met Petra en Frank en om drie uur nog een vergadering via facetime met de arts, orthopedagoog en adviseur van Martijn vanwege de meerzorg. Zo gaan de dagen voorbij. De avonden zijn doorgaans lekker rustig en lezen we, studeren ik of kijken we een filmpje welke Louis op zijn Pc heeft gedownload.

Zondag gaan we een wandeling maken naar Maria, de berg op achter de camping. Onze Jan Schoones, hij stond met zijn vrouw Loes, op plaats 379 waar wij nu staan, is op 2 januari overleden. We gaan een kaarsje aansteken daar voor hem..... Jan heeft ons enkele jaren geleden als gids naar de top van de berg gebracht, waar in een nis het Mariabeeldje staat, omdat we het altaartje met het Mariabeeld nooit konden vinden. Jan (84) heeft meerdere mooie wandelingen geleid en was een fervent wandelaar! Deze keer gedenken we hem......

Ps. Wie niet weet wat AL betekent: Alzheimer LIGHT.... 😀

Oeps ...al lezende zie ik dat ik Ineke als snoepje van de week heb betiteld:😄😄moet zijn: Ineke heeft het snoepje van de week! 🙊🙈