De reis en aankomst

8 november 2023 - Mazarrón, Spanje

We rijden. Na afscheid te hebben genomen van onze buurtjes en de laatste spullen ingepakt te hebben, zijn we nog een paar uurtjes naar bed gegaan en hebben zowaar geslapen. Om 02.00 uur opgestaan, koffie gezet, broodjes gesmeerd en na een laatste controle de deur achter ons op slot gedraaid. We rijden via Breda, Antwerpen. Maar bij Breda loopt het anders. De snelweg is afgesloten en we worden omgeleid. We komen weer in Utrecht uit… Aanwijzing gemist? Na nog een rondje nemen we toch maar de route richting Rotterdam. Wat later hebben we de goede weg weer en rijden richting België. Het is nu wat drukker maar gelukkig geen file. Het wordt langzaam lichter en ook de buien komen. Het regent nu steeds. Via Antwerpen rijden we richting Reims en Troyes naar Orléans. Onderweg nuttigen we de broodjes en drinken koffie dat nog lekker warm is in de thermoskan. Louis kan nog even door en we besluiten een hotel of B&B te zoeken. Dat lukt in Ferté Saint Cyr. Een bosrijke omgeving en na even zoeken en vragen in het dorp moeten we vijf km terug. We zijn langs het bord gereden en hebben het pad niet gezien. Een zandweg vol gaten belooft niet veel goeds maar dan staan we voor een hek. Even bellen en we kunnen door. Even later zien we een leuk landhuis vol klimop! De vermoedelijke eigenaar staat buiten en wijst ons een plek waar we de auto kunnen parkeren. We schudden handen ( dat kan weer nu COVID onder controle is) en worden naar boven gebracht naar de ontvangstruimte waar we ook kennis maken met de vrouw des huizes. Ze houdt van een lekker luchtje in de kamer… hopelijk ‘stinkt’ het niet in onze kamer. Een beetje veel van het goede. Maar wat een leuk b&b. Ze wijst ons de kamer en geeft wat uitleg.  Morgenvroeg is het ontbijt in hun huiskamer.  We pakken onze spullen uit en rusten een poosje. Dan rijden we terug naar het dorp om een hapje te eten. In een eenvoudige bistro ( Le Bistrot Fertois) worden we vriendelijk geholpen door de eigenaar en we genieten van een salade, een entrecote met wat geroosterde aardappeltjes en pompoen. Koffie na en dan maar weer terug. Weer over het gatenpad en met de druppel kunnen we nu het hek zelf openen. Na een warme douche en nadat ik ongeveer 10 spinnen heb gevangen, duiken we ons bed in en slapen prima. Het is er zo stil. De volgende morgen genieten we een heerlijk ontbijt. Mevrouw heeft echt haar best gedaan. Ze zet ook nog een extra pot koffie om mee te nemen. Ook de andere gasten zijn vroeg op en zitten met ons aan de lange ontbijttafel. Na afgerekend te hebben, bedanken we hen voor alles en rijden verder richting Larrazet. We logeren bij onze vrienden Huub en Nellie. In de loop van de middag komen we er aan en worden hartelijk ontvangen. Nellie heeft heerlijke appeltaart gebakken en het wordt een gezellig weerzien. Ook Humpie, hun hond kent ons nog en is enthousiast en wil steeds spelen. Het wordt een gezellige avond en de volgende dag genieten we van de rust, lekker eten en bijkletsen. Dinsdagochtend na het ontbijt gaan we weer verder. Na een hartelijk afscheid vertrekken we. Nu over de Pyreneeën want het is goed weer. We vinden die route zo mooi. Hebben hem al vaker gereden onder andere weersomstandigheden. Maar deze keer is het zonnig en de herfstkleuren zijn prachtig. Zo rijden we Spanje binnen en via Zaragoza rijden we richting het zuiden. Tegen de avond is Louis nog niet moe en we besluiten nog even door te rijden naar Almansa. Daar heb ik een hotelkamer gereserveerd. Bij het hotel Blu. De weg er naar toe lijkt nieuw en is prima verlicht. Tegen half negen zijn we er. We parkeren in de garage en nemen het noodzakelijke mee naar de receptie waar we ons melden. We kunnen er nog warm eten. Uitstekende kamer, fijne bedden en stil. We krijgen in het restaurant na enig aandringen een tafeltje toegewezen. Vier sterren ook in het restaurant, blijkt uit de prima bediening, linnen servetten, en mooi opgediend eten. Het ziet er smakelijk uit en we genieten van de maaltijd . Kopje koffie na. Wat later gaan we met de lift weer naar de tweede etage en na een warme douche duiken we ons bed in. Louis is binnen 1 minuut vertrokken! Het was een lange dag. De lange zit heeft gelukkig weinig gevolgen gehad voor de rug en de volgende morgen worden we uitgerust wakker. Douchen, aankleden en de ontbijtzaal opzoeken. We kunnen kiezen uit vele dranken en gerechten. Fruit, yoghurt enz. Helaas kan ik me niet volstoppen ( ik zou het bijna doen) omdat het er zo lekker uitziet allemaal. Dan gaat de reis weer verder. Het is prachtig weer. Vandaag bereiken we de camping en tegen half één zijn we er. We melden ons bij de receptie en gaan nog even naar Jannie en Lammert zeggen dat we er zijn. Ze staan op het punt om naar het strand te gaan maar even is er nog tijd om gedag te zeggen en een knuffel te geven.  De caravan is er al en we kunnen straks aan de slag. Een hartelijk weerzien met onze buren volgt. Maria, uit Oostenrijk, Martina en Helmut uit Duitsland, Frances en David uit Engeland en tegenover ons Maria en Fernando onze Spaanse buren.  Het is toch een beetje thuiskomen… Henk en Marijke komen even gedag zeggen, Peter en Annie, Frans en Jannie, Anita en Jean Louis… en nog meer kennissen en vrienden. Zo leuk om elkaar weer te zien. Er volgen een paar dagen van uitpakken en inpakken, van schoonmaken en opbouwen van nadenken ( hoe zat het ook al weer) en waar heb ik dit en dat gelaten maar het lukt ons om alles weer voor elkaar te krijgen. We eten de eerste avond bij Jannie en Lammert. Heerlijke rijst met goulash! En een toetje en koffie na. Wat een welkom! De tweede avond gaan we naar de WOK. Vanaf vrijdag kook ik zelf weer. Intussen ook Frans en Kitty even een knuffel gebracht en de bonokaart (vooruitbetaling ) geregeld. Zondag hebben we bij Nel en Chris gebarbecued en potje geklaverjast. Ook al traditie.  Intussen is de wasmachine ook aangesloten en draait de tijdens de reis opgespaarde was al weer. Chris komt nog helpen om het euvel van de boiler op te sporen. We hebben koud water…Het verwarmingselement blijkt stuk. Dus nieuwe besteld bij Oberink. Daar wachten we nog even op. De eerste week is voorbij. Morgen even contact leggen met Eef. Erna ligt in het ziekenhuis.  Ik heb haar geappt. We houden contact.. 🫶 Louis heeft vandaag de fietsen in orde gemaakt. Morgen maar eens kijken of het gaat op de mountainbike. Ander koop ik hier een andere waar ik rechtop kan zitten. Met ondersteuning. Mijn gedachten gaan steeds even naar afgelopen winter. Een bijzondere winter met tegenslag, verdriet, ziekte en de brand. We gaan er vanuit dat het deze winter beter gaat. De eerste wandeling is geweest vandaag maar ik heb niet mee gelopen, we hadden al een afspraak. Vandaag weer voor het eerst getennist. Zo, ik ga thee drinken en straks weer op tijd naar bed. Slaap lekker allemaal. Tot de volgende keer.

1. Lammert en Jannie.:
    8 november 2023
    Wat een verhaal Beth het is ook een lange reis naar Bolnuevo,maar al weer een beetje ingeburgerd .
    Al weer fijn getennist en dat ging prima.!!!!!!!!.
  2. Janny Wilbrink:
    9 november 2023
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van een gezellige tijd in Spanje.
  3. Mientjes Wilma:
    9 november 2023
    Heerlijk om weer lekker tussen de lieve mensen aan te komen, na een lange, maar gelukkig goede, reis.
    Geniet van het weer, de gezellige en elkaar. Lieve groetjes 😘uit een nat Driel.
  4. Tonnie en ad bos:
    Geniet lekker sam7en en nadelen mooi verblijf
  5. Loes:
    9 november 2023
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
    Nu genieten in een zomers Spanje🥰
  6. Marijke:
    9 november 2023
    Net jullie verhaal gelezen. Wat leuk om ons op de hoogte te houden Fijn dat jullie goed aangekomen zijn is toch een hele reis. Nu maar lekker genieten . Lieve groetjes van ons.😘
  7. Cobie:
    9 november 2023
    Leuk verhaal Beth, helaas heb ik je nog niet gezien maar komt vast snel.🤗
  8. Ineke.hoevenaar:
    9 november 2023
    Fijn dat de reis is goed verlopen.en alles weer opgezet en geruimd .
    Nu maar lekker genieten van je vakantie .🤣🤣🌞🌞
  9. Loes:
    10 november 2023
    Wat een leuk verhaal ,fijn iedereen weer te zien voor jullie
    Bij ons zit dat er niet meer in ,
    Groetjes Aad en Loes
  10. Febe:
    11 november 2023
    Een reis, wat langer door die omleiding, maar gelukkig goed aangekomen. Veel plezier en geniet! Hopelijk zie ik jullie nog tussen 2 en 9 december. Logeer bij zus Jessica. X
  11. Loes:
    13 november 2023
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen op jullie stekkie, geniet maar lekker van de zon hier is het koud en en nat.