Vlinders in november

20 november 2024 - Mazarrón, Spanje

Er zijn al enkele weken verstreken sinds de ramp in Valencia en omgeving. Ook in onze omgeving veel wateroverlast door heel veel regen in korte tijd. Maar als de zon de natuur en straten weer opdroogt, de schoonmakers alles weer in orde maken, gaan gedachten over het drama langzaam naar de achtergrond. Vaak denk ik aan de beroerde leefomstandigheden aan de overkant van de Middellandse Zee. Hoe bizar…. Wij genieten van de zon, gezelligheid, sportieve bezigheden en goed eten. Van geintjes uithalen met buren en plezier maken tijdens het dansen. Hoe mooi is dat?         Vandaag hebben we de eerste bergwandeling van het jaar gemaakt. Langs de kust omhoog naar de oude Romeinse haven. Door de regenval waren sommige delen van paden slechter begaanbaar. Maar berggeiten en -bokken als we zijn laten we ons niet beïnvloeden hierdoor en onze gids leidt ons prima naar de haven. Daar aangekomen genieten we van onze meegebrachte lunch en van het uitzicht. Deze keer een uitzicht  geïllustreerd met enige blote billen met rugzak, en zonaanbidders, die genoten van de heerlijke temperatuur van zon en zeewater. De terugweg ging prima. Geen centje last gehad, dus toch voldoende getraind. Natuurlijk hebben we deze eerste trip gevierd bij Oasis met heerlijke (de beste) Aziatico’s, Cerveza’s en Tinto verano. Ik heb weer een aantal foto’s gemaakt die ik zal toevoegen. Niet alleen van de wandeling maar ook van de feestdag afgelopen zondag.             De Virgin del Milagro werd naar zee gebracht. Een geweldige optocht van duizenden mensen die zingend met de Virgin (gedragen door sterke mannen) meelopen naar het strand. Daarbij is er kermis en braderie waar de jeugd zich kan uitleven. Een H.Mis op het strand werd druk bezocht. Rijen mensen stonden te wachten op de gratis sardientjes. Al met al een prachtig feest. Twee dagen kabaal van harde muziek met teveel bastonen hebben wij er wel voor over, maar we zijn dat wel gewend.                      Op de camping zijn bijna al onze vrienden gearriveerd.  Een aantal werd geconfronteerd met de ellende in Valencia omdat hun reis door de stad ging. Anderen hadden een omweg genomen via Madrid.                                           Een waar kunststukje hebben Spaanse wegenbouwers laten zien bij Valencia door in enkele weken een omleiding aan te leggen van de A7, daar waar de weg is weggespoeld door de hevige regenval. Echt geweldig.            Iedereen is veilig aangekomen. Zeer onder de indruk van wat natuurgeweld kan aanrichten. Nu we hier in de provincie Murcia, in Bolnuevo weer wandelen, besef je maar weer eens hoeveel geluk we hebben. We zijn nog fit kunnen en gaan genieten van het leven tezamen met vele pensionado’s. Iedereen op zijn/haar eigen kunnen. Een paar van onze vrienden hebben minder geluk door ziekte of gemis van dierbaren. Zij zullen moeten dealen met wat hen is overkomen en wij als vrienden zullen proberen te helpen waar we kunnen.    De zon schijnt het is een prachtige dag, vele campinggasten vertoeven aan het strand. Anderen pakken de fiets… en wij gaan de bergen in, waar we genieten van de vrijheid, elkaar en de natuur. VLINDERS IN NOVEMBER, de zon op ons gezicht, blote armen en benen in wandelschoenen, stok mee voor de balans op de af en toe gehavende paden. Vlinders in november … dat gun je toch iedereen??

Foto’s

5 Reacties

  1. Loes:
    20 november 2024
    Hoi Bep en Louis gelukkig zijn jullie niet zoveel kast van ramp en wat is de omgeving mooi daar zo te zien op de foto's, geniet maar van de zon( hier vandaag de 1ste sneeuw) en van elkaar en de omgeving.groetjes
  2. Evelyn Kwakman:
    20 november 2024
    Chapeau voor dit verslag. Wat boffen wij toch dat wij kunnen en mogen overwinteren, omdat wij nog zo gezond zijn.
  3. Marijke:
    20 november 2024
    Wat een mooi verslag en prachtige foto's. Hier was er vanmiddag sneeuw dus niks geen korte broek en shirt nee warme trui.Lieve groetjes van ons.
  4. Ineke:
    20 november 2024
    👌👍
  5. Wilma:
    20 november 2024
    Wat een mooi en realistisch verhaal weer. Hoop dat jullie nog heel lang van alles mogen genieten. Natuurlijk moeten we ook stil staan bij alle ellende en dat doen we dan ook, maar het is helaas niet zo dat als we er bij stil staan en alles opgeven, dat deze dan weggaat. Let goed op jullie zelf en je omgeving en “ carpe diem”.