Umbria de la Zarza

26 november 2015 - Heerenveen, Nederland

Vrijdagmiddag rond een uur of half twee komen we aan in Umbria de la Zarza, waar Hans en Jos Oostermeijer wonen. In de bergen, op 650 meter hoogte. Het is er doorgaans frisser dan aan de kust. Maar deze dag is het warm en op het terras bijna 40 graden. Puffen dus als je van Sagunto komt net boven Valencia. Een hartelijk welkom, beiden zijn blij dat we er zijn en Keizer en Lady staan te kwispelen. We genieten al gauw van een lekker kopje thee met hollandse speculaas! En dan is het vertellen....... We hebben elkaar regelmatig gesproken via het spelletje Wordfeud, maar nu uitgebreid en het is weer oergezellig. Tegen 19.00 uur gaan we eten en Jos heeft heerlijk gekookt. S' avonds zitten we gezellig bij de open haard en de rustig omgeving maakt dat we onze reisvermoeidheid wel voelen en de oogjes worden zwaarder en zwaarder. Rond 23.30 gaan we naar bed en slapen heerlijk. De volgende morgen staat er een verzorgd ontbijtje klaar en na een heerlijke verkwikkende douche, genieten we er met ons vieren van. Zaterdagmiddag gaan we naar de markt boodschappen doen en naar een Kerstmarkt en het is er gezellig druk. De sfeer is ontspannen en elk kraampje heeft echt leuk Kerstspul te koop. Maar aangezien ik al het een en ander van thuis heb meegenomen houd ik mijn portemonnee toch maar dicht. Eerst maar eens op de plaats van bestemming aankomen en dan zien we wel of er nog wat accessoires bij moeten. Ik heb natuurlijk Inekes kerststerschilderijtje mee en Ernas waxine emmertje. De duifjes met de kerstmuts etc. Genoeg om wat te versieren. Ook het kersthuisje is mee en nog wat lichtjes op batterijen dus het wordt wel gzellig hier. Na de Kerstmarkt gaan we naar huis en weer redelijk op tijd naar bed. De volgende dag, zondag is het weer omgeslagen en een gure wind waait over de vallei. Ook op het terras is het heel koud en je kunt je bijna niet voorstellen dat de temperatuur 25 graden gezakt is! En dat het mogelijk is!  De haard gaat al gauw aan en de verwarmong ook want in huis is het nu ook kil. Maar we maken het gezellig en na de koffie met heerlijk gebak van Jos, geneiten we van muziek. Tegen dinertijd gaan we naar Pinoso om bij Oasis te gaan eten. Een leuk restaurant gerund door twee Uruguayanen. Vriendelijke en hartelijke broers die weten wat de klant verlangt. We smullen van o.a. soep en een lekker hoofdgerecht met frietjes, groente en een lekker mals stukje vlees. Daarna komt het toetje!!!  Jaja, een lekker ijsje met een likeur of zoiets. Voor de mannen. Misschien kunnen we beter zeggen likeur met ijs!  Wat leuk was dat het hele reataurant vol zat met supporters van Real Madrid en Barcelona. Heel gezellig, de flatscreens stonden aan en kon je de wedstrijd volgen.  Supergezellig! Toen de wedstrijd was afgelopen verliet de grootste groep het restaurant. Maar nieuwe gasten kwamen om te eten dus het liep zo weer vol. Eenmaal weer thuis hebben we muziek gekeken. Het werd laat maar het was heel gezellig. En zo wordt het maandagochtend en na een heerlijk ontbijt rijden. tegen de middag weg na een hartelijk afscheid en de afspraak dat we elkaar nog wel een paar keer zien. Lieve zorgzame vrienden. En daarvan heb je er nooit genoeg.

1. Cecile Groeskamp:
    26 november 2015
    Wat klinkt dat weer goed allemaal. Heerlijk als het eten n keertje lekker klaar staat he? Dat is toch echt vakantie. Komisch dat hun Hans en Jos heten. Beppie erbij....dan missen jullie alleen Marcel, Cecile en Lucie nog en dan is de club weer compleet. Kan geregeld worden toch ??
    Gek die temperatuur verschillen zeg! Och alles heeft zijn charme he? Jullie genieten dat is me wel duidelijk! Ga zo door xxx van Cecile en Willem.
  2. Ineke.hoevenaar:
    26 november 2015
    Hallo Beth en Louis ,
    Heb genoten van je reisverslag .in gedachten meegereden ..Heerlijk.
    Wij vertrekken Zondag morgen rond 4 u om zoveel mogelijk km te maken op de rustige ZONDAG.
    GR EN TOT ZIENS IN BLNUEVO.
    Jozef & Ineke
  3. Eddy enAngely:
    27 november 2015
    Hallo vakantiegangers, leuk om jullie reis verslagen weer te lezen.Wij wensen jullie veel plezier toe groetjes Eddy en Angely.