Op de plek.

29 november 2015 - Heerenveen, Nederland

Zo das mooi geregeld. We konden een paar dagen eerder naar de gereserveerde plek. Merci beaucoup Jean Louis et Anita. Tres gentil. Zie, mijn Frans komt weer boven drijven. Best leuk hoor. Als we smorgens op staan dan is het naar rechts: Gutenmorgen Jochen und Gudrun, naar links: Bon jour Jean-Louis et Anita en naar voren : good morning en verder weet ik nog niet hoe ze heten. Allemaal aardige lui. Kan de wereld nog wat van leren, alle nationaliteiten gaan hier leuk met elkaar om, en dat op elk 50 vierkante meter!  Hoezo je zit elkaar op de lip? En hebt geen leefruimte? Niks van te merken hoor. Prima zo? En iedereen heeft bijna een hond! Naast ons staat een fameuze herder naar me te loeren. De fransman gaat er mee naar concours. Het is een beest met van die gemene oogjes een echte security dog! Je hoeft geen stap op hun 50 meter te zetten, want volgens mij heb je dan al een stuk uit je broek! Ik durf hem niet aan te halen. Ook niet met lekkere hondenkoekjes in mijn broekzak.

Maar goed we hebben deze plek en de baas van de hond is aardig. En zijn vrouw ook. Nu maar hopen dat hij aan de ketting blijft. De hond bedoel ik. Vanmiddag rukte de hond aan de overkant van de Engelsen zich los om achter een kat aan te gaan. Wauw, dat was me een race zeg! Ik denk dat de slogan: "dat doet ie anders nooit" hier bijna op zijn plaats was! Ik dacht nog ojeee, hij krijgt het dier te pakken!  En vreet hem helemaal op! Moeder de vrouw er achter aan en even later pa ook nog. Kun je je voorstellen hoe ik dit zag?? Ik wees hem welke kant het "trouwe stel"was geraced. Niet dat dat hielp want de kat was allang met hond op zijn hielen en moeder de vrouw via een paar campers de andere kant op gevlogen. Moeder er om heen natuurlijk. Haha! Record gevestigd! Dat wel.

Maar goed, nu verder over onze plek.  Nu konden we uitpakken en de voortent plaatsen. Dat scheelt een slok op een borrel! Beter ingericht nu en alles op de plek. We hebben overigens al een heerlijke week achter de rug. Het weer is bijzonder fraai. Boven de 20 graden overdag, dus lekker in het zonnetje vertoeven. Strandwandeling gemaakt,  genoten van de zonsondergangen. En we hebben al een super gezellig feestje gehad. Van Ad en Tonnie, 50 jaren getrouwd. Savonds in alle rust zachtjes, slingers opgehangen en ballonnen. Maar Tonnie had het toch wel gehoord. De feestdag zelf, smiddags een drankje gedronken en cadeau gegeven en gezongen en 's avonds uit eten. Het was een stralende dag.  Intussen lopen de afspraken voor tennis en jeu de boules. En is de eerst wandelafspraak ook vastgelegd.

Louis en ik zijn naar de Lidl geweest in Porto de Mazarron. En het kassabonnetje geeft toch een lager bedrag aan dan thuis. Voor dezelfde artikelen.  Ook een dansavondje gehad. Met bingo, een tombola heet dat hier. Tonnie had weer mazzel en ging met een zak met fruit, wijn en een worst naar huis. Het was gezellig, we hebben lekker gedanst zover als dat mogelijk was met de blessures. Een van de aanwezige dansers gleed uit en brak zijn pols. Dat betekende voor Clive en Vicky dus eerst naar het ziekenhuis in Mazarron. De volgende dag naar Cartagena voor definitief gips. Vervelend voor hen. We hadden donderdag bij Jannie en Lammert geoefend voor een linedance. Het was zo gezellig. Peter en Annie uit 's Heerenberg waren gekomen  en Annie gaf ons les. Marijke, Henk en Tonnie waren ook van de partij. Een heerlijk stel lieve mensen, echt schatten allemaal. Daar hebben we de lekkere taart van Gisela, welke Tonnie en Ad gekregen hadden verorberd. Mmmmmmm echt lekker!  Het linedancen zat er na wat oefenen helemaal in!  Mede door de gastvrjheid van Lammert en Jannie was het weer en gezellige middag. ! Vandaag, zondag nog lekker een stukje gebreid aan het truitje voor Arne of Siebe. Ad kwam nog langs met muziek om met Louis te brainstormen over het opslaan ervan. Later kwamen Marijke en Henk nog even buurten en naar ons optrekje kijken. Gezellig samen even een glaasje gedronken.  Luc, Mayke, Martijn en Erik en Linda en Erna nog even gemaild en familie en buurtjes en nu is het tijd om op te ruimen en op tijd naar bed. Louis zit nog gezellig te computeren en de Shadows zijn te horen. Knus zo. Een mooie zonnige dag loopt ten einde. Nog even een kopje thee samen en dan lekker slapen  tot de volgende keer.  De travelers.

1. Tonnie bos:
    1 december 2015
    he Betty wat leuk geschreven he net of je een boek aan het lezen bent genieten samen mee met jullie blijf maar schrijven vind het prachtig