2016 gelukkig Nieuwjaar, Bonne Annee, Alles Gute ins Neue Jahr, Feliz Ano nuevo, happy Newyear

6 januari 2016 - Heerenveen, Nederland

Het oude jaar sluipt voorzichtig dichterbij. 31 december. In ons kikkerlandje is het kouder, maar de temperaturen zijn voor de tijd van het jaar uitzonderlijk hoog. Met 23 graden is het in Spanje heerlijk weer. Vanavond hebben we de oudejaarsparty in het zaaltje. Iedereen maakt lekkere hapjes en neemt eigen drinken mee. De tafels worden gedekt en de gereserveerde plaatsen worden voorzien van een bordje met naam. Zo hebben de oudjes geen mogelijkheid om te strijden over de plaatsen, want af en toe is er van enige wrevel sprake als er geen stoel meer vrij is en de mensen een plaatsje op moeten schuiven. Oei,oei, wat is men dan toch gauw aangebrand. Maar goed het mag de pret niet drukken toch? Tegen 20.00 uur zijn de hapjes ingepakt en de cola en blikje Radler 0% alcohol staan klaar. Nog even een beetje optutten en lange broek aan met vestje. Zou het niet te warm zijn??? Merken we vanzelf. Poncho om en tegen negenen gaan we naar de zaal. Deze zit al helemaal vol en er wordt al volop gedanst. Maar onze gereserveerde stoelen zijn nog vrij. Wat later komen Nolleke en Hans ook. Er moet wat geschoven worden en op vriendelijk verzoek schuiven de Nederlanders een plaatsje op zodat de rolstoel er ook goed tussen kan. Er is prima dansmuziek en de walsjes en quicksteps worden weer uitgeprobeerd. Het leuke van deze categorie mensen is dat ze allemaal graag dansen. Een man in rolstoel danst met zijn vrouw. Aandoenlijk om te zien. Louis en ik gaan ook met de voetjes van de vloer en ook al ben ik nog niet helemaal opgeknapt, het paracetamolletje werkt prima en ik geniet van de avond. De hapjes worden tussen het dansen door opgesmuld. De eitjes met kaviaar en zalm van Tonnie smaken ook best. Louis lievelingshapje, ham met roomkaas en kruiden gevuld, hebben ook goed aftrek. Loes komt rond met een schaal met gerookt  spaanse ham. Heerlijk, want het zout mag wel worden aangevuld. We zweten ons werkelijk te pletter en ik besluit om me te gaan omkleden, want de lange broek en vestje zijn veel te warm. Ook Jannie gaat naar huis en vervangt de warme trui en maillot voor haar zomerjurkje. De overgooier is koel en de warmte kan nu beter weg. Op naar de dansvloer maar weer. De twist en rock and roll worden nog door een groot publiek gedanst. Tonnie heeft "kom van dat dak af" van Peter Koelewijn aangevraagd en dan wordt het afgespeeld. We zingen met zijn allen uit "volle borst" mee! "Kom er af"!!! En dat was het dan. Oergezellig en lekker gelachen. Dan is het bijna 2400 uur. En de paellapan die aan een frame hangt wordt op het podium gezet. Met een soeplepel worden de seconden weggeslagen en de pan werkt als de gong op de beurs. Wel wat blikkerig maar het werkt! 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0 zero het is nieuw jaar! 2016 Gelukkig Nieuwjaar iedereen thuis en hier. Frohes Neues Jahr, Happy New Year, Bonne  Annee, en wat zijn we blij dat we de hele zaal mogen zoenen! Hartelijke woorden worden gezegd, gemeend of uit gewoonte. In ieder geval is de sfeer hartelijk en bekenden lopen even naar elkaar toe om de wensen over te brengen. De Duitsers, de Fransen, de Engelsen, de Zweden, de Oostenrijkers en de Zwitsers. En de Nederlanders niet te vergeten wensen elkaar het allerbeste toe. Maar wat steeds gezegd wordt: GEZONDHEID.  Het allerbelangrijkst. Henk en Marijke komen nog even aan en ook hen wensen we alle goeds toe voor het nieuwe jaar. Dan ruimen we onze spullen op en keren huiswaarts. Moe van het dansen en praten zoeken we onze tandenborstels op en na een frisse wasbeurt duiken we onze bedjes in. Er zijn een paar whatsappjes binnen gekomen en die beantwoorden we nog even. Weltrusten Louis slaap lekker. Dank je wel oudjaar, het was een enerverend jaar, wat het nieuwe brengt weten we nog niet maar ik heb er zin in. Mayke is jarig en Jos, morgenvroeg, nee straks bellen em mailen..............zzzzzzzzzzzzzgrgrgrzzzzzzzzzz Louis slaapt al........tot morgen......

1. Van Geemert:
    6 januari 2016
    Ook allemaal een gezond 2016. Wat een prachtige verhalen, we genieten ervan. Waar haal je al die woorden vandaan. Een hele prestatie om iedere keer weer opnieuw een hele bladzijde te vullen, een teken , dat jullie het naar de zin hebben. Volhouden en de groeten uit Westervoort. An en Nico.
  2. Betty:
    Jullie ook de beste wensen en een gezond 2016
    We genieten van jullie verhalen wordt jaloers op de temperatuur
    Hier in jubbega ijzelt het en is het spekglad op de weg ze schaatsen hier in de straten ,gisteren konden veel mensen niet naar hun werk vanwege de gladheid
    Gr betty en gauke
  3. Ineke.hoevenaar:
    6 januari 2016
    Weer heel gezellig geschreven Betty.
    Gr Jozef & Ineke.
  4. Marijke:
    6 januari 2016
    Een heel gelukkig 2016 wens ik jullie. Hier was het even een ingeplande rustige avond. Ik ben aan het eind van mijn krachten maar nog een paar moeilijke dagen en dan verhuis ik naar mijn nieuwe huis. Oh wat mis ik jullie. Mijn gezondheid laat te wensen over maar daar is alle drukte en emoties ook debet aan. Geniet nog fijn van het zonnige weer en de heerlijke vakantie de komende maanden. Dikke kus van jullie zus.
  5. Tonnie bos:
    PRACHTIG VERHAAL .HER BELEEF WEER DE HELE GEZELLIGE AVOND