Concert van Liverpoolband en code oranje.

20 januari 2020 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 17 januari. Het is nog goed weer als we na de tweede linedancemiddag vertrekken naar Umbría de la Zarza. We zijn op weg naar Hans en Jos. Zij hebben ons uitgenodigd voor het concert van de Liverpoolband. Met een maaltijd vooraf bij het restaurantje aldaar. De route is prachtig; vele landerijen met o.a. al in bloesemtooi gehulde amandelbomen... en dat is wel een beetje vroeg. Maar desalniettemin een prachtig gezicht. Tegen half vijf zijn we er en we worden begroet door de beide herdershonden Keizer en Lady. Kwispelend komen ze naar ons toe. Het zijn zulke lieverds. Een hartelijke begroeting van onze vrienden en we gaan gauw naar binnen waar het lekker warm is. Even de boel installeren en klaar en dan genieten we van een heerlijke kop koffie. Even voor half zes vertrekken we naar het restaurant voor de van te voren bestelde maaltijd. Beetje junkfood, maar dat mag wel voor een keer. Friet met hamburger. Het restaurantje is al behoorlijk bezet door de eerste groep eters en onze gererveerde tafel is keurig gedekt en we kunnen meteen gaan zitten. Drankje erbij en even wachten tot we aan de beurt zijn. Een gemengd gezelschap zit inmiddels te eten. Ook wij zullen voor half zeven ons eten op moeten hebben want daarna, komt de tweede ploeg. Wat later komt de jongedame van de bediening de bestelling opnemen. We hoeven allen maar te zeggen dat we die al doorgegeven hebben. De koks in de keuken zijn niet goed voorbereid op een grote groep en het duurt even voordat  de friet met hamburger geserveerd wordt. Ik heb behoorlijk trek en geniet er dan ook van. Prima hamburger en lekkere friet. Intussen stroomt het restaurantje vol met bezoekers voor de tweede ronde en wanneer iedereen van ons clubje het eten op heeft vertrekken we naar de boerderij waar de Liverpoolband optreedt. Het is slechts een minuutje met de auto. We vinden nog een parkeerplaatsje en lopen naar de boerderij waar de uitsmijter staat te koukleumen. Buiten hebben ze een houtvuur op de grote barbecue gemaakt en de buitenplaats is sfeervol aangekleed met planten en lichtjes. Voor de rokers is er een overkapping waaronder banken en statafels staan. Het is behoorlijk koud en we gaan direct naar binnen. De uitsmijter vraagt om de tickets die Hans heeft en dan gaan we de ruimte in waar het optreden is. De band heeft de instrumenten al uitgepakt en alles staat klaar. Hans en Jos hebben om stoelen gevraagd, want beide kunnen het staan niet volhouden. Ook wij krijgen er een. We zitten aan de rand van het denkbeeldige dansvloertje welke we zelf een beetje gecreëerd hebben door half rond te gaan zitten.  Het is een leuke ruimte met gebogen zoldering waarvan de balken in het zicht zijn. De muren zijn wit geschilderd en er staan nog antieke persen voor de druiven. De bestemming is door de jaren heen veranderd. Ooit een cave, nu een danszaaltje.

Een sfeervolle ambiance voor een concert van deze jongens die de Beatlesmuziek omarmen. Het is er alleen ontzettend koud. Ik weet niet hoe klein ik me moet maken om enigszins warm te blijven.... tegen achten stroomt het publiek binnen. De tweede groep eters heeft de maaltijd ook op en het loopt nu helemaal vol. Gelukkig wordt de temperatuur ook meteen wat aangenamer. We bestellen een drankje en hopelijk worden we snel wat warmer. Dan is het kwart over acht en de bandleden komen naar het geimproviseerde podium. Ze zien er goed uit in hun beige Beatlejasjes. Even stemmen nog, een welkom en dan.......... barst de muziek los. Beroemde songs, Ringo achter de drums, John, George en Paul met de gitaren.

Ze maken een geweldig stuk muziek! I won't to hold your hand.... She  loves you, Roll over Beethoven, Hey Jude, Yellow Submarine, Love, love me do, Come together! Het gaat maar door. We dansen op de muziek, genieten van de sfeer en zingen uit volle borst mee! Wat een sfeer hier. I feel allright! Hans en Louis, Jos en Verena en Kitty, iedereen geniet.

Twist and shout! Norwegian wood, Sergeant Pepper, I feel fine, Back in the USSR, we kennen de nummers allemaal! Please, please me, A hard days night...... noem maar op. De heel zaal deint mee, danst en geniet.

Nostalgie..... herinneringen komen boven. Mijn vriendins broer Hans, had al heel snel een single van de Beatles en op zondagmiddag zetten we deze stiekem op om van de muziek te genieten. Twist and shout!!  Dat mocht natuurlijk niet van Helma's broer, maar we deden het toch. Toen dansten we al in de voorkamer bij Helma thuis. De mannen waren naar voetballen en we hadden de voorkamer even voor onszelf.

Dan is er even pauze, de ober komt om nog een drankje op te nemen en om warm te blijven bestel ik nu maar een glas wijn. Ik hoef niet te rijden, Louis is de bob vanavond. Na twintig minuten staan de vier mannen weer op het podium en laten zij hun beste muzikale talent zien. Het publiek gaat weer mee in de muziek en zingt dat het een lieve lust is. We doen lekker mee en dansen en zingen..... Jos en Verena en Kitty kunnen helaas niet uitbundig mee doen vanwege hun beperkingen maar genieten wel. Hans kan vanwege de blessures aan de heupen ook niet meedansen maar zingt uit volle borst alle nummers mee. Rond half elf geeft de band aan dat het welletjes is geweest, dat moeder wacht thuis, maar door een massal bis, bis, komen ze toch nog een half uur op de planken..... we denken dat zij ook genoten hebben. Het lijkt me dat je er zoveel plezier aan beleeft als het publiek zo geweldig mee doet. Ik wil mezelf niet op de borst kloppen maar ik doe lekker mee en ben nu eenmaal niet het type dat stilletjes op de stoel blijft zitten.

Tegen elven is het echt schluss. Na een geweldige solo van de drummer bedankt de band het publiek. Een daverend applaus volgt... wat waren ze fantastisch.

Een enkeling vraagt een kaartje. Er worden nog een paar foto's gemaakt voor wie met de bandleden op de foto wil. Dan is het tijd om te gaan. De zaal loopt langzaam leeg en ook wij trekken onze jassen aan. En zoeken de auto op. Wat een avond...

Eenmaal thuis, de honden aan de voeten, drinken we nog even een glas baileys, amaretto of een cognacje en duiken dan ons bedje in. Het duurt wel even voor ik de slaap vat,  maar dat geeft niet. We hoeven er niet om 07.00 uur uit.

De volgende morgen na een lekkere warme douche, hebben Hans en Jos al een uitgebreid ontbijtje klaar staan en we kletsen gezellig na over de vorige avond. Na de afwas en de koffie hebben we tijd om bij te praten, de e-mail te lezen. louis en Hans wisselen nog wat muzieken films uit. Tegen tweeën gaan we naar Pinoso voor de lunch. Het is een leuk restaurant La Torres, we hebben er al vaker gegeten. Samen zitten we gezellig met een glas fris en wachten op de bestelde gerechten.  Er staan al toastjes met zongedroogde tomaatjes in olijfolie op tafel en wat later wordt er een schaal gemengde sla met tonijn gebracht. Daarna volgen de voorgerechten. Voor de mannen gefrituurde kaas en voor ons een kop soep. Het smaakt prima en ook de steaks en het ijstoetje, welke de mannen besteld hebben, gaat er prima in. Ook mijn café solo is lekker en Jos geniet van een glas groene thee.  Na anderhalf uur gaan we weer huiswaarts. Het is nog kouder geworden en het ruikt naar sneeuw. 4 graden geeft de temperatuurmeter aan. Dat hebben we nog niet eerder op de dag gehad.

Binnen is het lekker warm, Hans heeft de pelletkachel aangelaten opdat het behaaglijk is als we thuiskomen. We pakken nu onze spullen weer in en gaan na een hartelijk afscheid richting Bolnuevo. We willen voor donker op de camping zijn vanwege het verwachte slechte weer. En dat lukt. Om vijf uur zijn we er en niet lang nadat we de auto geparkeerd hebben, de spullen hebben opgeborgen, begint het te regenen. Nog even een appje naar Hans en Jos dat we veilig thuis zijn. Broers en zussen en de kinderen, familie en vrienden vragen hoe het gaat vanwege de verwachte storm. Lief zoveel betrokkenheid.

Code oranje voor onze kust.

Het blijft maar regenen. We controleren de voortent en hier en daar komt het regenwater toch via het gaatje bovenaan de buizen naar binnen. Dus toch maar wat dweilen hier en daar om de druppels op te vangen. Een bakjeop het keukenblokje want ook daar drupt het. Alles wat droog moet blijven is al in de caravan en de tassen met tennisrackets worden nu nog even van de grond gehaald.

De hele avond en nacht blijft het flink regenen. Rukwinden proberen de voortent te ontzetten maar we hebben deze goed gezekerd met stormbanden en extra scheerlijnen.

Na een onrustige nacht nemen we de schade op, en dat valt reuze mee. Alles staat er nog en de vloer in de voortent is nagenoeg droog gebleven. Het zeil met opstaande randen is voldoende gebleken. Het water loopt er nu onderdoor.

Vanmiddag maar even een poosje slapen want daar is vannacht niet veel van gekomen. Door de rukwinden aan de tent gaat ook de caravan heen en weer en daar wordt je steeds wakker van. Geeft niet. We halen de slaap wel weer in.

Na een kha ontbijt maak ik me klaar om met Monique, Cobie en Nolleke de linedance voor zaterdag even te oefenen. Ze gaan een paar dagen naar Benidorm en vrijdagavond is er weer dansen in de Social Room, dan komt er van oefenen niks meer. In no-time hebben alledrie de dans in hun hoofd en het gaat prima. Nog even goed door oefenen op muziek en we dkunnen de groep zaterdag zien komen. Een groepje campinggasten die de stoelen komen reserveren voor de bingo blijven een poosje staan kijken. Zaterdag kunnen ze meedoen. Dan organiseren we de derde linedancemiddag. Ongelooflijk hoe enthousiast de groep van bijna 70 gasten is. Ik heb nu een microfoon, met dank aan JeanLouis, en sta op het podium dat is een stuk prettiger en kan iedereen de passen ook zien.

Morgenvroeg wordt het een poosje in-de-rij-staan om voor het Paella-eten te kunnen reserveren. Hopelijk is het dan droog. Vanmiddag komen de gasten die buiten de camping een huis huren en mee-eten bij mij betalen. Voor ons, camping gasten die minstens zestig dagen op de camping staan, is het gratis,  dus heb ik nu mooi de gelegenheid om de blog bij te schrijven.  Ben er toch. Louis is druk bezig de gemaakte foto's te bewerken en als deze klaar zijn zet ik ze ook op de blog. Allen nog een fijne middag. Het is even droog, ik ga een frisse neus halen.... en kijken hoe het strand erbij ligt. Xx

1. Cobie:
    20 januari 2020
    Hopelijk treden ze nog eens hier in de buurt op lijkt me geweldig. Line dansen ging zeker prima. We zien elkaar sowieso weer bij de dansavond. Tot dan😘
  2. Evert en Evelyn:
    20 januari 2020
    Wederom een leuk geschreven verhaal.
  3. Ineke.hoevenaar:
    Weer leuk geschreven .
  4. Nolleke:
    20 januari 2020
    Echt een goede band, mogelijk komen ze een keer naar Bolnuevo😉
  5. Gertrude Hruscha:
    Gut geschrieben. Lg
  6. Beth en louis vosmeijer wilbrink:
    Danke Gertrude. LG
  7. Geus en erna:
    21 januari 2020
    Ben uitgesproken beatles fan
    Draai ze vaak in de auto
    Leuk verhaal weer!
    Wij brengen zwager ton vrijdag naar alicante en blijven dan 2 dagen in Benidorm!
    Tot donderdag
  8. Beth en louis vosmeijer wilbrink: