Erna en Eef komen twee weken genieten

7 april 2016 - Heerenveen, Nederland

Zaterdag 13 februari. Aan het einde van de middag rijden we naar Allicante om Erna en Eef op te halen. De vlucht heeft geen vertraging en als de auto geparkeerd is gaan we naar de aankomsthal. Het is gemakkelijk te vinden en we hebben tijd over. Nadat  we een croissant gegeten hebben  gaan we naar de plek waar Eef en Erna met de koffers aankomen. En daar zijn ze! Na een hartelijke begroeting laden we de koffers in en zoeken we een restaurantje waar Erna en Eef een warme maaltijd spaghetti genieten, want in het vliegtuig zit dat er niet standaard meer bij. We hebben altijd genoeg te kletsen en na 1,5 uur zijn we bij hun appartement. Het is donker dus van de omgeving hebben ze niet veel kunnen zien. Het appartement is netjes en alles is er wat je nodig kunt hebben. Ik heb wat boodschappen gedaan zodat Erna en Eef een ontbijtje kunnen maken en de volgende dag gaan we wel boodschappen doen. Beide zijn aan hun bedje toe en zeggen welterusten. We spreken voor de volgende dag af samen te eten bij ons.

Zondag 14 februari, we halen Erna en Eef op en drinken koffie op de camping. Er is veel te zien voor hen en en veel te praten dus het is zo lunchtijd. Erna zit lekker in de zon en geniet van het prachtige weer. Heerlijk dat ze bij ons zijn. Twee heerlijke weken volgen. We bezoeken Azohia, de Kanonnen, het klooster, de kloof, Cartagena en de Sierra Espuna en het stuwmeer. Soms is het fris door de koude wind, maar we hebben ook hele mooie dagen. We gaan regelmatig uit eten. En we hebben gegierd om de copieuze maaltijd in het restaurant, bij Aledo. We vroegen om vis maar dat stond niet op het menu, dus kozen we voor vlees. Met groente etc. Wijntje erbij. Even later komt de ober met een bordje vispaella en vraagt of we dat willen. Prima en na 10 minuten krijgen we een flink bord vol vispaella.  We gaan er van uit dat dit in plaats is van de lamscoteletjes maar als ze de borden weer hebben afgehaald komt de ober even later met de borden met......de lamscoteletjes en niet van die kleine. Het is om te gieren als ik, mede door het genuttigde glas wijn, niet meer bijkom en de coteletjes zo op mijn bord rangschik dat het net een gezicht is. Dan komt ook Erna niet meer bij.

De heerlijke dagen vliegen voorbij. De ene keer eten we bij Erna en Eef en de andere keer weer bij ons op de camping. Erna en Eef maken nog een dansavondje mee en maken kennis met onze vrienden van de camping. Erna heeft nog een ketting besteld bij Tonnie en die neemik mee als wij teruggaan.  Het is zo heerlijk dat twee weken wel te kort is. De een na laatste dag maken we samen een lange strandwandeling. zoeken stenen en drinken koffie bij het hotel. S Avonds eten we er op uitnodiging van Erna en Eef. De keuken is wat laat open maar het eten is goed en daarna gaan we naar de dansavond. De volgende dag is het al weer inpakken. We eten smiddags warm bij ons op de camping en  aan het einde van de middag rijden we naar Allicante. We eten nog een klein hapje op het vliegveld en dan is het tijd en vertrekken Erna en Eef weer. Na een hartelijk afscheid en een uitgebreide incheck op het vliegveld mag ook Erna doorlopen. Na ongeveer drie uren zijn  ze weer op vliegveld Eindhoven.  Wilm komt hen ophalen en brengt hen naar huis. We hebben nog een paar dagen voor we zelf vertrekken, maar ik mis ze nu wel.  Dat waren fijne weken met Erna en Eef. Volgende winter komen ze misschien,  maar dan langer. Heerlijk overwinteren.