Herfst 2016 onderweg.......

4 november 2016 - Heerenveen, Nederland

Na een hartelijk afscheid van onze lieve buren, rijden we op maandag 31 oktober naar Terborg waar we een nachtje op de oprit van Luc en Wendy staan en afscheid kunnen nemen van de kleinkinderen, zoonlief en schoondochterlief. De volgende morgen zwaaien we de kinderen uit, die naar school gebracht worden. We houden het denkbeeldige lijntje vast en blijven zo verbonden. Nog even zwaaien en de kids zijn onderweg naar school. Ze vinden het maar niks dat oma en opa zo lang met vakantie gaan. We drinken nog gezellig een kopje koffie met Luc, die voor deze gelegenheid een paar uurtjes later naar zijn werk gaat. Superschat. Van Mayke en Menno en kids heb ik vorige week al afscheid genomen. Dat was wel weer even slikken want eigenlijk kan ik ze helemaal niet zolang missen. Zucht zucht....

Alles rijklaar en starten maar! De reis gaat eerst naar Eindhoven waar we Jan en Loes opzoeken. Zij gaan dit jaar voor het eerst niet naar Bolnuevo. We vinden de route, geholpen door onze Tom heel gemakkelijk en na een hartelijk weerzien, bekijken we hun villa. Zo prachtig met de waterpartijen en zitjes achter hun huis. Altijd de natuur binnen! Daarna genieten we van een heerlijke lunch. Een smakelijke kop soep, worstebroodjes...verrukkelijk en met....zuurkoolkroketten waar ik nog nooit van gehoord had.  We komen niet weg zonder Loes'  buitengewone voorraadkast/kelder bekeken te hebben en dan krijg je ook nog enkele potjes zelfgemaakte jam mee! Louis gaat nog even mee naar de garage en Jan geeft hem nog een paar stukken vloerkleed en een kraan met toebehoren mee voor op de camping. Na een hartelijk afscheid vertrekken we. Nog een laatste knuffel voor Romy en daar gaan we. Uitgezwaaid door Jan en Loes. De reis gaat verder naar België. Rond een uur of drie komen we aan in Heusden-zolder en rijden de inrit naar de manege op welke zich achter het huis van Brigitte en Angelo en Tonnie en Ad bevindt.

Wat een ruimte. De caravan kan er makkelijk staan en de auto ernaast. Een hartelijk en emotioneel weerzien volgt. Shaya, Michella en Tonnie zijn thuis. Ook Steffi, Tonnies kleindochter is er. Er is veel te vertellen en de uurtjes vliegen om. Brigitte komt ook thuis en het worden gezellige uurtjes. Onder het genot van een heerlijke kop koffie met verrukkelijke vlaai praten we bij en als het bijna etenstijd is, maakt Tonnie de reeds voorbereide soep warm. Later eten we pasta als we naar Ad geweest zijn. We stappen bij Tonnie in en een paar minuutjes later zijn we al bij het ziekenhuis. Kamer op de tweede verdieping. Dan zijn we er en begroeten Ad die op de stoel naast het bed zit, nog aangesloten aan een infuus. Hij is heel blij ons te zien en samen gaan we na een poosje naar beneden om er een kopje koffie te drinken. Het gaat heel redelijk met Ad en er wordt druk gepraat. Na een half uurtje wordt Ad moe en Tonnie brengt hem weer naar boven. Nog even zwaaien..... dag Ad tot de volgende keer! Als Tonnie weer beneden is rijden we terug en genieten van een heerlijke spaghettimaaltijd. Tegen 22.00 uur gaan we naar bed. Heel moe van alle indrukken en emoties. De volgende morgen douchen we en ontbijten samen met Tonnie en Michaella. Antoin komt nog met Naomi. En het wordt weer een gezellig uurtje. Omdat Louis zijn bril vergeten is, bij Jan en Loes, lopen beide om 10.00 uur binnen met bril. Het is gezellig. Jan en Loes gaan ook met Tonnie naar Ad, maar eerst afscheid van ons. We vertrekken rond 11.30 uur en vervolgen onze reis naar Troyes. Zover komen we niet want het kost veel meer tijd en we willen de eerste dag niet in het donker de camping zoeken. Dus nieuwe route naar Arlon. Daar zijn we ruim voor donker en maken de caravan klaar om te kunnen zitten en te eten. De meegekregen soep en pastasaus van Tonnie smaakt best met de penne rigate die ik erbij gekookt heb. Glaasje wijn erbij, voor mij slechts een halve,  want de rest ging over de tafel. Moe van alles duiken we om 23.00 uur het bed in, dat lekker voorverwarmd is. Gelukkig maar, want het is koud. 3 graden blijkt de volgende morgen. Brrr. Morgen de slaapmuts op. Tot vermaak van Louis denk ik. Gaat ie in ieder geval toch met een muts naar bed. :) De volgende morgen vertrekken we na een klein maar voedzaam ontbijt. Richting Troyes en daarna Auxerre. Het is wonder boven wonder heel mooi weer. Het doel is Nevers. Waar Louis een camping heeft gevonden aan de Loire. Coördinaten: N46 58'55" E3 9'38" . Rond 18.15 uur arriveren we en krijgen een mooi plekje met zicht op de oudstad Nevers. Het is in het donker en we rijden eerst verkeerd. Bochtje te ver... dus maar weer omdraaien en nu wel het goede pad op. We staan dicht bij het sanitairgebouw en  dat is wel zo prettig. Er staat nog een camper en verder is er niemand. Het is een mooi gezicht vanaf onze plaats naar de stad. Na een lekkere maaltijd van aardappeltjes, broccoli en rundvlees, vermaken we ons met puzzelen en wordfeud. Af en toe vliegt internet er weer uit, maar dat komt dan weer mooi uit. Thee met een koekje en een bakje yoghurt, voldoende om de nacht door te komen. We zijn best moe van de lange reisdag en gaan vroeg naar bed. De volgende morgen maken we een wndeling naar de stad over de oude brug over Loire. We besoeken de kathedraal Saint Cyr et sainte Julitte. Prachtige glas-in-loodramen geven een schitternd warm licht in de kerk. We blijven niet lang er wordt een begrafenis voorbereid? Nevers  staat bekend als stad van de kunst, is bekend om het aardewerk en Bernadette is er opgebaard. Bekend van Lourdes. Ze is hier in Nevers geboren en ook gestorven.  Het is prachtig weer. We wandelen langs het kasteel en door het park. Dan is het tijd om terug te gaan. Intussen is het etenstijd en bereid ik een lekker maaltje voor. Morgen gaat de reis naar zuid Frankrijk, ergens voor de Pyreneeën. Tot morgen nachttuutje en  lekker sliepe!

1. Cobie:
    4 november 2016
    Gezellig weer jou verhaal, rij voorzichrig verder. We hebben hier weer een gezellige middag gehad met de sardientjes en sangria. Zien jullie gauw weer! Knuffel van ons.
  2. Anny:
    4 november 2016
    Hoi Beth en Louis, Leuk weer over jullie belevenissen te lezen. Zou het mogelijk zijn de regelafstand op minstens anderhalf te zetten. Dat leest wat makkelijker. Goede reis verder, Peter en Anny
  3. Erna:
    4 november 2016
    Lieve beppie en louis we reizen zo met jullie mee. geniet van het mooie onderweg wij genieten weer van jouw verhalen beppie.Knuffel van ons voor jullie.x
  4. Ineke.hoevenaar:
    4 november 2016
    Hoi Beth en Louis ,is weer leuk om zoals altijd je mooie gezellige verhalen te lezen.
    Nog veel reis genot tot Bolnuevo en tot ziens daar.gr Jozef en Ineke.
  5. Tonnie bos:
    5 november 2016
    hallo lieverds 3Wat heb je weer boeiend geschreven reis zo met jullie mee geniet van de mooie route die jullie nog gaal knuffel ons
  6. Lammert en Jannie.:
    6 november 2016
    Hoi lieve vrienden Weer een mooi verhaal Beth je had schrijfster moet worden!!!!!!Wij hebben nu 2 dagen een feestje gehaden zijn bezig om weer een beetje bij te komen.
  7. Lammert en Jannie.:
    6 november 2016
    Gehaden moet zijn gehad en zijn