Heli.......heli......helicopter.........liefde in de lucht

28 december 2015 - Heerenveen, Nederland

Ja mensen, hoewel we met zijn allen er steeds een vrolijke boel van maken is er toch ook wat pijn hier en daar. Wat zorgjes om thuis, wat pijntjes hier en daar en door een ongelukkige val moet men soms 360 graden, tijdelijk om. Niet wandelen, niet linedancen, niet gymen, niet zwemmen in zee, niet wandelen met de groep in de bergen.......das wel even slikken. De verhalen gaan af en toe weer even over het gebeurde als ik bij Nolleke ben voor haar dagelijkse  prik. Maar niet alles is beroerd of vervelend.................ik zal een tipje van de sluier oplichten.....Omdat de brandweer-ladderwagen niet bij ons kon komen op de berg, moest er een helicopter komen om de nodige high care nurses te brengen of de dokter. Wie Nolleke gestabiliseerd heeft weet ik niet helemaal zeker. In ieder geval was de man in uniform die Nolleke aansprak een ongelovelijke knapperd! Zo eentje waar van je direct kriebels in je buik krijgt als je single bent! Oelala..... Potverdrie....daarrrrrrrr......zou ik wel een beschuitje mee willen eten.....  Zegt ie met een hele lieve blik in zijn ogen tegen Nolleke.....thats life!!...... En dan lig je daar met een gebroken been! Op slag voel je dan minder pijn denk ik, want zo'n poeh........knapperd leidt je wel af van de pijnlijke situatie waarin je je bevindt. We hebben het er nog steeds over. Vandaag ook nog....... Nolleke begon erover geloof ik en zei" een mooie titel voor een boek" liefde in de lucht" . Flying doctors! Love is in the air! Tralalalalala....All you need is love. Ik kan natuurlijk ook een brief schrijven naar Robert ten Brink en een verzoek doen om die hele knappe rescue guy terug te vinden, zodat we hem kunnen bedanken??  Of toch maar niet en gewoon onze fantasie laten gaan en genieten en met Nolleke en Hans weer even lekker lachen om de gekkigheid! Maar een ding blijft, ze had wel graag een vluchtje in het helicoptertje met een knapperd van een rescue guy willen maken!  Das toch heel wat anders dan die sacherijn in de ambulance naar Cartagena. Nolleke je bent een kanjer en Hans ook. Samen slaan jullie je er wel doorheen en met  Hans hulp, Laura en Arends aanwezigheid en hulp, een opstapje, een soepje, een bezoekje, wat lekkers, een prikje, een grapje en wat creativiteit  en alle goede wensen is het zo nieuw jaar. De nietjes gaan er uit, gips wordt loopgips, rolstoel worden krukken en daarna linedance je weer, zwem je weer, gym je weer, wandel je weer overal naar toe.......en het zou me niet verbazen dat je even een bezoekje brengt aan die knapperd van de heli met zo' n schattig engeltje die ik van je kreeg. Een angel at the mountain............en nog een knapperd ook! Gelukkig Nieuwjaar, voorspoed en vooral gezondheid en......geluk!