Een maand voorbij.

5 december 2021 - Mazarrón, Spanje

Het is zondag vandaag, net met Eline en Merle geappt. De zon schijnt, korte broek weer aan, buiten geveegd  en nu aan de koffie. We hebben een goede reis hier naar toe gehad. Met de navigatie is dat gemakkelijk. De Acsicampings op de IPad, even zoeken en gaan.  Door Frankrijk via de route du soleil naar Spanje. Mooie campings onderweg. Naast de camping El Torres, net na Benidorm in Vilajoyosa, waren ze druk met de bouw van een paar appartementengebouwen. De hele dag lawaai van een piepende kraan, gehamer, vallende platen in een container etc. Maar je went eraan. El Torres is een mooie camping direct aan zee. Zie foto’s.                               Daarna zijn we naar Hans O. en Jos gereden, waar we hartelijk welkom geheten werden . Ook Lady en Keizer, de herdershonden, kenden ons nog en kwamen kwispelend naar ons toe. Twee fijne dagen bij hun gehad en lekker wezen eten in Pinoso.  Hans maakte lekkere ontbijtjes klaar! Gezellig bijgekletst. Maandagochtend 15-11 gingen we op weg naar de camping in Bolnuevo. Wederom met navigatie. Deze liet ons deze keer het buitengebied zien… stukje om maar we hadden de tijd.                                                                                                                    Bij aankomst moesten we ons natuurlijk eerst even melden bij de receptie, mondkapje op en je beurt afwachten. Buiten. Er mogen twee mensen tegelijk naar de balie. De Bonokaart hoefde niet geregeld te worden want we hadden nog geld staan van twee winters geleden. Tot 1 december geen kosten.  En dan is er het weerzien met onze vrienden van de camping! Zo fijn dat iedereen gezond is gebleven.                                                               Chris en Nel hielpen met het in orde maken van de plaats en opzetten van de tent en het vastspijkeren van de flappen rondom de caravan. Louis en Chris hebben spullen uit de box opgehaald.  Na een paar uurtjes was het klaar. Nel had voor koffie gezorgd en lekker appelgebak meegebracht.  Dus na gedane arbeid was het goed rusten! De volgende dag hebben we de rest opgehaald. Hans L heeft samen met mij de wasmachines opgehaald. Dat is altijd even een dingetje omdat onze wasmachine een paar treden af moet. Die van Hans staat in de kelder onder het andere gebouw. Deze heeft geen trappen.  Maar alles ging goed en beide machines konden in Hans’ auto.                                                                         Het is altijd een paar dagen werk voir je weer gesetteld bent. . Bij de Chinees in Puerto de Mazarròn hebben we nieuw grondzeil gehaald voor om de tent. Daardoor hebben we geen last van het zand in de tent. Tenminste als het niet stormt…. want dan ligt er in de hele tent een dun laagje fijnstof..                                                                Louis heeft de buitenkraan en wasbak geïnstalleerd, makkelijk voor een handwasje etc.  De week nadat we geïnstalleerd waren, werd het weer minder mooi. Veel regen en frisser dan we gewend waren. We bemerkten een kleine lekkage van de pees en van een paar stiksels van de voortent. Als het hier regent komt het met bakken uit de lucht dus even goed opletten of de voortent waterdicht is.  (Louis heeft de lekkages verholpen. Henk kwam nog kit brengen en nu is het helemaal goed)                                            Maar niet getreurd, binnen is er altijd genoeg te doen. Louis achter de pc en ik heb me bezig gehouden met lezen en breien. Het vest voor Fenna afgemaakt en een truitje voor Rinze gebreid. Dat pakket is onderweg naar Nederland. Ik lees veel, dat geeft rust en ontspanning. Donderdag j.l. Online via Teams overleg gehad online met orthopedagoog, hoofd van de afdeling, van dagbesteding en persoonlijkverantwoordelijke van Martijn over het zorgplan en de afspraken. Die zorgen blijven… maar ik weet dat ze me goed op de hoogte houden en hun uiterste best voor Martijn doen.                                                          We hebben onze sportieve bezigheden weer opgepakt en zo kwamen we weer in het ritme van het Spaanse campingleven. De eerste wandelingen gemaakt, gejeud de boules, getennist. Ik maak dit jaar weer het Tennisplan voor de camping. Een sportief stel campinggasten ( verschillende nationaliteiten) spelen in steeds wisselende samenstelling. Erg leuk. Als je zo weer ‘ingeburgerd’ bent en het ‘thuis’ ook hier weer gevonden hebt,  kun je weer genieten van Spanje en het heerlijke weer. Het duurde wel even om ‘thuis’ los te laten. Onze lieve buren die op ons huis passen, beide hebben gezondheidsklachten, achterlaten….. diepe zucht. Gelukkig helpen Piet en Eppie als Geert en Boukje hulp nodig hebben. Ook Ron en Marianne zijn er als we hun hulp vragen. De kinderen en kleinkinderen, dat is wel even slikken. Toen we weggingen en een nachtje bij Mayke bleven staan, hadden Mayke en Luc ons verrast. Luc en Wen kwamen na het eten met de kleinkinderen afscheid nemen. Een paar gezellige uren!  (Siebe en Arne hadden tekeningen gemaakt en Fenna had een zelfgemaakt cadeautje welke ik pas op de camping mocht openmaken.) Dat heb ik intussen gedaan en een zelfgemaakt knuffelpaard ligt nu in mijn bed.       💕                   De vrienden die je nu een poos niet ziet..  Erna en Eef kunnen niet komen omdat Eef erg ziek is geweest.                                                            Daarbij is er nog steeds Corona om ons heen. Bij Martijn op het terrein is er heel veel Corona, dan is het niet gemakkelijk om 2400 km ver weg te zijn.  Maar sterk zijn nu..  gelukkig kunnen we vaak bellen, FaceTimen, Whattsappen en schrijven.  De groepsleiding stuurt geregeld een foto of filmpje. Maar we genieten nu.                                                     Gisteren bij Nel en Chris gebarbecued en gekaart. Keigezellig. Eerste pot hebben we van de mannen gewonnen, de tweede pot  hebben zij de eer binnengehaald.                                     Het is Sinterklaas vandaag. De pepernoten en chocoladeletters  die we van Henk en Loes hebben gekregen, voor vertrek, hebben we al op! Maar we doen er verder niks aan.                                                                        Er komen weer leuke sportieve activiteiten aan. Komende week wandelen we de Repsolroute. Ben benieuwd of de omgeving van de bronnen nu vrij zijn van de groep avonturiers die zich daar gesetteld had. Mijn nieuwe wandelschoenen lopen lekker. Gelukkig.           We tennissen drie keer in de week en wandelen ook hier langs het strand samen.                        We hebben een avond heerlijk gegeten bij la Siësta aan het strand met Nel en Chris.  Mooie zonsondergang…                                                     Bij Henk en Marijke hebben we een uurtje gezellig gebuurd en op uitnodiging van Jannie en Lammert bij de Chinees aan de overkant gegeten.                                                                  Met Nolleke en Hans hebben we gezellig gekaart in de voortent met de kachel aan. 1000 den. Nolleke won! Altijd schik! Ook met Nel en Chris klaverjassen we! Nu zijn jullie weer even op de hoogte van het wel en wee op de camping van ons. Ik zal vast het een en ander vergeten zijn ( dat is wel een dingetje als je ouder wordt) maar als het me te binnen schiet horen jullie dat nog.  Tot de volgende keer.

1. Loes:
    Mooi verhaal👍
    Fijne winter in Spanje met jullie vrienden🌞🥰
  2. Beth en louis vosmeijer wilbrink:
    Gaat vast wel lukken Loes! 💕
  3. Ineke.hoevenaar:
    👍👌🥰
  4. Lammert en Jannie.:
    5 december 2021
    Weer een leuk verhaal Beth en prachtige foto’s ……. fijn genieten samen met Louis.
  5. Nolleke:
    5 december 2021
    Mooi verhaal, het kaarten was reuze gezellig.
  6. Erna en eef:
    6 december 2021