Mar de plástico

24 december 2021 - Mazarrón, Spanje

De week voor Kerst begon maandag met een uurtje tennis. Een leuke wedstrijd met Hartman tegen Evert en Waltraud.  We verloren in de tiebreak! Met een goed gevoel de baan af want we hadden fijn gespeeld. Daarna speelden Louis, Helmut, Hartmut en Paul. Ook een mooie wedstrijd. Smiddags een potje gebouled. Met Chris en Nel. Prachtig weer en dat maakte dat we het verlies van drie potjes boulen weer snel vergaten..... hoewel met enig tandengeknars. Nel brak het record door alle ballen bij het butje te plaatsen waar de bal van Chris al lag te wachten. Het leken wel de herdertjes lagen bij nachten! Mooi rondom het butje gesitueerd, en in een keer het spel uit. Drie keer gewonnen door Nel en Chris. Dus toen nog maar een vierde potje. Maar het bleef een verloren partij voor ons.

Dinsdag stond in het teken van een ritje naar de Decathlon met Jannie en Lammert. Zij hadden spullen nodig en wij nieuwe sokken en daarna zouden we even Aguilas in. Een prachtige rit door de bergen er naar toe. We hebben onze inkopen gedaan, Louis een nieuw short en sokken. Ik sokken, een zonneklep en tees voor golf. Na de feestdagen weer eens op de golfbaan proberen een mooie score te maken op de negen-holes golfbaan in Camposol.

In Aguilas hebben we gewandeld en een lunch genuttigd bij een restaurant op een prachtig plein met geweldig oude ficussen. Lammert fêteerde ons op een salade vooraf, daarna aten we pizza.  Ik kon de helft maar op. Niet gewend aan zoveel eten tussen de middag. Dus maar een doggiebag gevraagd en de rest meegenomen. Louis had voor de terugweg de route langs de kust bedacht en deze was minstens zo mooi als de heenweg. Op een paar plaatsen even uitgestapt om van het schitterende panorama te genieten. Onderweg zien we dat er weer kassen zijn bijgekomen: het 'Mar de plástico' breidt zich uit. In de richting van Almería schijnt het nog veel erger te zijn. Maar ja, de tomaten en andere groenten moeten natuurlijk ergens groeien en dat is in deze streek. Hoewel er ook veel akkerland is domineren de kassen.

Bij thuiskomst nog even wat gedronken bij Jannie en Lammert en daarna 'huiswaarts'. Om 20.00 uur nog yoghurt gegeten, potje gekaart en op tijd naar bed. Echter, de slaap wilde niet komen, de tol moest betaald voor deze dag, blijkbaar. De hele nacht liggen draaien en heel weinig geslapen. De volgende morgen voelde ik me zo belabberd dat het wandelen ( de Perinroute) er niet in zat. Dus rustdag ingepland.

Donderdag ging het weer goed. Om 10.00 uur getennist met Paul tegen Werner en Gudrun. Dik verloren maar wel fijn gespeeld met Paul. Toch merkte ik nog wel dat ik niet helemaal fit was. Maar dat zal vanzelf beter worden. Smiddags gaan we opnieuw naar de Decathlon, deze keer naar Cartagena met Chris en Nel. Chris wil nog graag een dun jasje hebben en Louis moet zijn short ruilen want die bleek te klein. We rijden met hen mee en Chris heeft de bergroute gekozen. Weer een hele mooie route. In Cartagena vinden de Decathlon moeiteloos vanwege de navigatie van Garmin. Het ruilen van het short  is geen punt. We zoeken nog even voor wat andere spullen en vinden wat we nodig hebben. Daarna gaan we de stad in en parkeren in de buurt bij de oude arena voor stierenvechten. Het staat al jaren in de steigers. Er is blijkbaar geen geld om het te restaureren. Van daaruit lopen we de stad in en naar het plein waar een tent staat met een prachtige uitbeelding van het Kerstverhaal. Het is prachtig uitgebeeld. De foto's getuigen ervan.

We lopen daarna nog even een paar straatjes door en drinken koffie bij een kleine bar. Het is bijna sluitingstijd maar we krijgen nog vier heerlijke Americano's. De ober gaat al naar huis en de jongedame begint al met poetsen. Daarna lopen we weer Via andere straatjes naar de auto en rijden terug naar Bolnuevo, waar we bij de Chinees aan de overkant van de camping eten. Het wordt nog een gezellige maaltijd. Het eten is lekker. Een rijsttafel met verschillende schalen met o.a. Biefstuk, eend, kikkerbilletjes, kip, groenten en rijst. Een glas bier voor Chris en Nel en voor ons witte wijn erbij. Ik moet je wel zeggen dat die kikkerpootjes, gefrituurd en wel, er best een beetje zielig uitzagen, maar ik heb er toch maar het mes ingezet en ze van het weinige vlees ontdaan. Het smaakte weer prima. De kaart voor de postres liet vooral kant en klare ijsjes zien maar op de achterkant vonden we nog enkele welke ons meer aanspraken. Dus een klein ijsje na en nog koffie. De dag kan niet meer stuk. Bij thuiskomst nog even de mail gecheckt, een paar spelletje Wordfeud gedaan, nog even gelezen en op tijd slapen. En dat is goed gelukt. Hoewel ik om 03.00 uur toch mijn glucose heb gecheckt en nog een stukje banaan heb gegeten omdat deze te laag was.

Vrijdag. Goed geslapen na de check om 03.00 uur en fit voor een wedstrijdje om 12 uur. Maar eerst gaat Louis om 10.00 uur met Werner, Gieselher en Frans. Daarna een uurtje rust en dan met mij en Waltraud en Evert nog een uurtje tennissen. Vanmiddag nog even een paar boodschappen doen en dan is het Kerstavond. Ik wens jullie allen een gezellige avond.

Van reisblog naar fotoboek

Fijne Kerst!
    🌞🥰
  2. Nolleke:
    24 december 2021
    Was weer leuk om te lezen
  3. Erna en eef:
    24 december 2021
    Een actief weekje. Leuk geschreven Beppie. Jullie ook een gezellige Kerstavond en daarna mooie dagen en een goed uiteinde. Het nieuwe jaar weer volledig naar jullie zin in geluk liefde en gezondheid. Warme Kerstgroet en knuffel van ons .xx
  4. Geus en erna:
    25 december 2021
    Gezellig verhaal zoals het leven hier is
    Leuk