Onderweg van thuis naar Geraudot

15 november 2015 - Géraudot, Frankrijk

Wat een weer vannacht! Slagregens en harde wind. Maar in de auto was het lekker warm.  Het is alleen wat vervelend rijden. Een maal België door via Luik richting Arlon werd het droog en intussen zitten we in de zon op de camping in het plaatsje Geraudot. Ten oosten van Troyes.  Een mooie ruk gemaakt vandaag. Rond kwart over drie waren we hier en hebben de boel uitgepakt en werkelijk even in het zonnetje gezeten. Het is 15 graden en prachtig weer. Camping de  l'epine aux moines. Aan een stuwmeer. Daar zullen we niet van genieten want morgen gaan we door richting Toulouse. Dan horen jullie weer een berichtje van ons. We merken niets van extra controles vanwege de aanslagen in Parijs. Aan de grens stond wel een auto met vier man gendarmerie er in. We rijden tolvrije wegen, wel zo mooi en geen gejakker van snelheidsduivels om ons heen. Muziekje aan een kopje koffie erbij, broodje en wat te snoepen af en toe ;)  de eerste dag is relaxed verlopen.

Zo meteen lekker eten, kip, spruitjes, aardappeltje en appelmoes, toetje toe.met een heerlijk Frans wijntje erbij en vroeg naar bed. We hebben de kachel nog niet nodig het is binnen nog 20 graden en de zon schijnt pal door het " keukenraampje" naar binnen..  Nog effe een potje Wordfeud met mijn vaste spelers.  Erna ik heb je ingehaald, maar dat zal wel voor heel even zijn!

Een goede nacht alvast. Nog even het volgende: even lekker douchen dacht ik. Hoewel het schoon is in de doucheruimte voor dames riekt het enorm naar putlucht, brrrr. Wat een lucht. Snel het douchehokje in, beetje klein maar vooruit. De haken zitten aan de verkeerde kant. Als ik daar mijn kleren ophang zijn die net zo nat als ik als ik onder de douche vandaan kom dus maar op het schapje. Ik druk op de doucheknop en meteen komt er een ijskoude straal recht op me af. Ahhh ....deknetter wat koud. Maar net zo snel is het water ook weer weg dus nog eens op de knop gedrukt en meteen aan de kant gesprongen, weer een straal maar ietsje minder koud. Nu maar even flink zijn en de knop ingedrukt houden. Ja het werkt, redelijk warm water. Snel maar even zorgen dat overal een beetje water komt, hand op de knop en de ander mijn neus dichthouden......werkt niet, haha dus maar gauw een klodder douchefris en poetsen maar. Ho, knop indrukken anders kom ik nooit meer van het schuim af! Zo dat is lekker fris. OEPS licht gaat uit, en ik zie niks meer. Douche deur open en in mijn blootje naar de lichtschakelaar. Hehe, douchehok weer in en afdrogen maar. En...zorgen dat mijn kleren niet in de nattigheid op de grond vallen. Louis roept om de sleutel dus weer half aangekleed de deur open.  Relaxed douchen was dat. Maar morgen doe ik het anders, dan neem ik een emmer mee en geen sleutel. ;)

Nu zitten we gezellig te pc en en te lezen. Tot morgen ;)

1. Mayke:
    15 november 2015
    Hahaha wat vertel je dat heerlijk! Ik kan het me helemaal voorstellen! Het avontuur is begonnen, op naar nog veel meer mooie verhalen! Goede reis lieverds. Xx
  2. Cecile Groeskamp:
    15 november 2015
    Ha ha ha wat was ik daar graag bij geweest. Dat was lachen geblazen......hi hi hi leuk he dat kamperen!!! Is gezond zo'n koude straal ha ha xxx
  3. Marijke:
    16 november 2015
    Hoort er allemaal bij en wat ben ik jaloers op jullie. Lekker genieten van jullie vakantie! Ik zal wel ploeteren om mijn spulletjes in dozen te krijgen. Vandaag lekker opgeschoten. Krijg de smaak nu eindelijk te pakken. Goede reis en tot gauw. Xx
  4. Erna:
    16 november 2015
    Haha Het begint al goed en als je vandaag weer gaat douchen dan helpt een emmer ook niet want het water in Frankrijk blijft koud!!!!.
    Ik heb je alweer ingehaald met WF. (:).
    Bep wij krijgen de email 2 x.
    xx
  5. Boukje Bergsma:
    16 november 2015
    Niks voor mij dat koude water ik moet er niet aan denken Brrr.
    een goede reis verder
  6. Tonnie bos:
    19 november 2015
    ach Betty maakt niet uit hier doe je toch ook de nieuwjaars duik en die is kouder .maar geniet van je reis verhalen en ben blij jullie maandag te zien.. alvast beide n dikke knuffel en kijk uit he